Sunday 17 May 2015




Aku hamba yang hina

Aku hamba yang hina,
diberi nikmat sihat, nikmat melihat,
nikmat berjalan & nikmat mendengar,
nikmat kurniaan yang Maha Esa,
tapi....
aku tak pernah rasa bersyukur.

Aku hamba yang hina,
diberi kekuatan & kesihatan yang baik
untuk beribadah,
tapi aku memilih ke jalan mungkar.

Aku hamba yang hina,
diberi nikmat waktu,
tapi....
aku mensia-siakannya,
alpa dengan perkara duniawi.

Aku hamba yang hina,
hanya pandai melakukan dosa
tapi...
Sang Pencipta tak pernah meninggalkanku,
makin aku jauh dariNya,
makin DIA dekat denganku.

Setiap hari DIA menungguku,
DIA rindu setiap rintihanku dalam sujud,
DIA rindu tangisanku memohon keampunan,
dan bertaubat kepadaNya.
DIA lah Tuhanku yang tak pernah jemu menungguku,
DIA lah Tuhanku yang Maha Esa,
DIA lah Pemilik Agama Islam,
Agama yang tiada tolok bandingannya,
Islam adalah agamaku,
Al-Quran adalah kitabku,
Muhammad adalah nabiku,
Kaabah adalah kiblatku.

Nukilan:  al-mad
Edited : Dylla Fadilla 

No comments:

Post a Comment